Alla inlägg den 9 juli 2008

Av himlakropp - 9 juli 2008 17:21

Idag blev det kloklippning på Alice, fanns ingen tid för det igår men nu är det gjort, skönt för dom hade verkligen blivit långa.

Sen gick vi in på "Lekbiten" och Kevve kollade lite på leksaker, jag letade presenter för vi skulle åka till Pernilla och Viktor för att se deras bebis som hunnit bli 2½ månad nu och då vill man ju ha en present med sig. På lekbiten blev det i alla fall köpt en fyrhjuling (leksaksmodell alltså) som lill-bebisens storebror skulle få för det skulle ju vara orättvist om bara lillebror får något :-)

Bebis fick en söt hood-jacka, jag älskar sådana, såååå söta.

En snabb lunch på McDonalds blev det oxå, jag gjorde ett hyffsat bra val och åt en cesarsallad utan dressing.

Sen åkte vi hem till dem, Pernilla är för övrigt min gammla svägerska. Jag var tillsammans med hennes bror under 2006 och några månader av 2007.

Gud vad jag tyckte om den killen men tyvärr så fungerade det bara inte, fanns för många problem och hinder för oss tillsammans. Kändes lite konstigt och sorgligt att åka hem till dem för det har jag inte gjort sedan det tog slut men jag kände ändå att jag ville det, tycker så otroligt mycket om henne och henns lilla familj, barnen är jätte fina :-)

Vi har bestämt att vi ska försöka ses lite oftare vilket vi sagt under lång tid, alltid då vi springer på varandra säger vi så, är inte det en klassiker ?

Vi blev i alla fall bjudna på hemmagjord smulpaj med rabarber och jordgubbar och vaniljvisp, det klarade jag inte av att motstå så idag slank det alltså ner lite onyttigheter.

Barnen och Viktor spelade Wii så fick jag och Pernilla surra av oss lite :-)

Helt plötsligt var det ju eftermiddag och som tur var hade jag rester kvar från igår så det var bara att åka hem för att värma upp i micron, ibland känns rester som rena rama dröm-maten :-p


Nu sitter Björn och skriker på msn, han vill ha skjuss att hämta sin bil så det är väl bäst att jag kör honom dit, sen ska jag nog städa lite för ikväll kommer "T" :-)

------

Frukost: Hälsofil, GI-musli, 1 nektarin, ½ banan & jordgubbar. Kaffemjölk

Mellis:

Lunch: Cesarsallad

Mellis: Smulpaj med jordgubbar, rabarber och vaniljvisp. Kaffemjölk

Middag: Spagetti & köttfärssås, sallad, 1 grov macka med skinka. Kaffemjölk

Kvällsfika:

Ovido - Quiz & Flashcards