Alla inlägg under december 2008

Av himlakropp - 24 december 2008 11:39

GOD JUL !!!

Av himlakropp - 23 december 2008 22:38

Klockan är halv elva på kvällen å nån idiot borrar, suck. Känner mig som gnällkärringen som bor snett ovanför mig, skillnaden är dock att jag bara tänker elaka tankar och hon säger vad hon tänker. Undrar vad som är bättre ?!? Förmodligen får man fler ovänner genom att vara som hon men å andra sidan är hon ju i alla fall ärlig med vad hon tycker.

Just nu bli jag i alla fall störd på borrandet, grabben försöker sova och det är ju nog svårt som det redan är då det pirrar i hela hans kropp av spänning inför morgondagen :-)

Jag sitter och trycker i mig en massa choklad, är knappast den enda som tänker att nu ska det minsann ätas för om en vecka börjar det nya året och då blir det smala tider, bara sallad och en massa motion. Pyttsan, vem lurar man egentligen ?


Till nåt betydligt trevligare nu. Jag fick en lite för tidig julklapp och det var inget mindre än ett väldigt fint och lagomt sexigt rött nattlinne, de ni ;-)

Vem jag fick det av ?  *visslar och låssas inte höra*


Av himlakropp - 22 december 2008 23:46

Lever som synes, ingen fara här inte :-)

snart julafton, kära nån, har jag verkligen köpt alla julklapparna än ? eller måste jag ut i sista minuten imorgon och trängas med alla jävlar, jag som verkligen älskar det .....

Av himlakropp - 16 december 2008 18:36

jag är sjuk, nästan döende ;-)

därför är jag så tyst här....återkommer....

Av himlakropp - 13 december 2008 11:08

Jag tror att jag håller på bli sjuk, blä, jag vill inte. Vore ju ändå konstigt om jag inte blir sjuk med tanke på att jag bodde tillsammans med sjuka EL under 5 dagar. Ska kurera med apelsiner, kanske vräka i mig några vitlökar med, haha, keep away guys :-P

Av himlakropp - 11 december 2008 09:41

Så var man hemma igen då, har vart hemma några dagar iofs men jag har inte haft tid att blogga tidigare.

Hade det jätte bra nere i Stockholm.

Flög ner med Björn, väl framme hämtade EL oss och vi åkte till hotellet. Björn hängde med oss för att hans syster hade inte kommit hem från skolan.

På kvällen blev det salsa, "batchata-killen" var där men jag dansade tyvärr inte med honom :-(  Däremot dansade jag typ hela kvällen med en annan duktig kille, de va skitskoj hihi

Björn och hans arbetskompis Patrik vågade sig oxå till salsastället men de satt vid ett bord och ölade haha 

På fedagenkväll var vi på södra teatern och såg "klungan". Jag tyckte att den var helt okej, fanns några höjdpunkter som var riktigt roliga :-)

Sen gick vi till ett ställe på söder som heter "himlen", det var verkligen högt upp och hade värsta utsikten :-P

Där stannade vi ett tag men blev uttråkade och gick vidare till nåt annat ställe som inte var så mycket roligare hehe.

Sen ville jag och EL kolla stureplan men Björn och hans syster Linnea åkte hem, de skulle satsa på lördagen istället.

Det slutade med att jag och EL åkte till hotellet i alla fall utan stureplansbesök. EL var sjuk hela helgen och hadeinte så mycket ork så det blev ganska lugnt hela helgen men för en sjukling som hon var tog det nog på krafterna ändå.

Lördagen åkte vi in till city med Björn. Jag hade bestämt träff med Therese som var i Stockholm över dagen så vi tog en fika alla fyra i kungsträdgården på ett mysigt ställe.

Lördagkväll skulle Björn hänga me sin syrra på nåt som jag och EL inte ville med på så vi valde att gå på salsa istället. Det var bättre på torsdagen men eftersom att "chokladpralinen" var där så blev ju hela kvällen räddad bara därför haha

Jag känner ju inte honom men vi brukar flörta lite så där oskyldigt utan att prata med varandra, så har det vart under tre år hehe

I alla fall så stod jag lutad mot en vägg då EL skulle hämta ut sin jacka i garderoben, då hör jag någon ropa "ursäkta" men jag tar inte åt mig för jag vet ju att det är han som ropar och vill inte verka som att jag tror att det är åt mig men så envisas han med att ropa samma sak igen och det är uppenbarligen till mig han menar så jag vänder blicken dit han står med en annan kuban typ 5 meter bort från mig, och går mot dem, då frågar han om jag står i kö ?!? hahahaha näää, sa jag, jag väntar på en kompis. Sen var det inget mer med de, varför han nu undarde om det men det kan ju kanske vara så som EL säger, att han sökte kontakt på det sättet men jag gick tillbaka och väntade på EL hehe. Hade jag vart modig hade jag ju stannat vid dem och pratat vidare men jag e en fegis, lika bra det ;-)

Buffeln var oxå ute, som vanligt ute på jakt efter potentiella ligg så att säga haha Men sjukt sexig är han, lite så som "chokladpralinen" fast buffeln är inte lika försiktig, han bara bufflar sig fram och tar för sig, kanske spelar pralinen "fin" ;-)

Söndagen var EL, Björn och jag i gammla stan och traskade runt. Vilken julstämmning man kom i där, så mysigt, kallt, dofterna och människorna.

Vi gick till ett litet fik som låg lite avsides (var fullt på de flesta ställena).

Där satt vi och surrade ett tag innan vi åkte till hotellrumet och dök ner i sängen och kollade på tv. Björn såg Gossip Girl med oss haha. Sen då han åkte hem till sin syrra fick han tydligen se Sex and the city-filmen me henne och hennes kompisar. Han är aningens mindre manlig efter den här helgen ;-P

Måndagen umgicks vi lite och sen fick vi skjuss till flygplatsen av EL och flög hemåt norrland igen :-)

Det var den helgen det, otroligt kul att komma iväg men för en gångs skull var det skönt att komma hem igen, jag längtade till och med hem, det brukar jag inte göra.


Nä, nu ska jag strax iväg och jobba några timmar så det är bäst att jag fixar håret som står åt alla håll och kanter :-P


Av himlakropp - 4 december 2008 11:57

..kvar tills Björn och hans pappa plockar upp mig. Jag är klar och väskan är packad och väntar i hallen. Ska bli skönt att få åka bort, hoppas att det blir en bra helg. EL är dessvärre sjuk så vi får väl se hur pass mycket hon orkar med, själv ska jag väl kurera mig så jag inte blir smittad :-P

Fan så lyxigt med hotell fruksot 4 mornar hihi.

Om jag kommer över nån dator bloggar jag därifrån, annars blir det måndagkväll jag tittar in här. 

Vem vet, kanske träffar vi "kurre-smack" haha ;-P

Av himlakropp - 3 december 2008 23:15

Jag har packat vilka kläder jag ska ha med mig nu, skönt, resten fixar jag imorgon :-)

Det första jag gör då jag vaknar är att köra Alice till hundvakterna, hon kommer få det så bra där i några dagar och sen ska min mamma ha henne några dagar med.

EL känner sig sjuk så jag hoppas att hon kurerat sig bra nu ikväll och att det går över och inte blir en hemsk influensa, det skulle ju vara höjden av otur :-(


Nä, nu ska jag ut me byrackan och sen sova, natti natt !


Skapa flashcards