Alla inlägg under februari 2008

Av himlakropp - 29 februari 2008 09:11

Kom just in efter en 45 minuters morgonpromenad, det var kallt, mitt hår var frostigt då jag kom hem hehe men det var skönt i alla fall.

Frukost, sitta här och titta runt lite och sen jobba några timmar, ja det är vad som dagen har att erbjuda mig.

Förhoppningsvis händer det nåt under em/kvällen eller så blir jag hemma, vill ju se let´s dance :-)


--------


Efter jobbet handlade jag och gjorde grillspett i ugnen av köttfärs.

Det blev helt okej :-)

Köpte lite smågodis ( ej choklad ) ca 90 gram, som jag ska smarra på ikväll, kanske lite popcorn med.

Har points över så jag ska nog klara av att hålla mig inom ramen idag med :-)

Jag är sååå sugen på salsa imorgon, Annso ska ev följa med, jag har lovat betala hennes inträde om hon bestämmer sig för att komma, då förstår ni ju hur desperat jag är haha

------------------------------------------------------------------------------------------------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, torkad frukt, loppfrön & kaffemjölk

Mellis:

Lunch: Potatis & purjolöksoppa, 2 knäcke med keso

Mellis: Fullkornskorpa med keso, ½ banan & kaffemjölk

Middag: Grillspett med ris, yogurthsås, sallad & pepsimax

Kvällsfika: Kaffemjölk, popcorn, 90 g segisar & pepsimax


Dagens motion:

* 45 min promenad

* 40 min promenad


Stegmätaren stannade idag på: 13789 steg

Av himlakropp - 28 februari 2008 08:56

Vill bara börja med att tacka för peppet av er, jag blev sååå glad av att logga in och mötas av det, tack tack :-)


Känner mig fortfarande lite i obalans och det finns väl några saker i det privata som spökar till det lite för mig.

Tänkte för mig själv att jag ska försöka fokusera på att hålla rutiner med mattider och äta bra mat som det viktigaste ett tag och inte fokusera allt på bara vikten, sakta neråt är bättre än inte neråt alls eller att det skulle gå uppåt, nej fy det vill jag inte.

Idag ska jag skriva i checkhäftet så jag har koll, tror det är där mycket går fel då man skiter i att skriva in vad man äter där och hur många points man förbrukat tex.


Så, vad händer idag då tro ? Hmm, är ledig och jag tror det kan bli en sväng ner på stan, allt för en kaffelatte ;-)


----------


Åååå, nu känns allt så himla bra igen :-)

Fanns nåt i mitt liv som var lite oroande och oklart men nu är det ingen fara med det, jag pustar ut och tackar för att det inte var som jag befarade, YEEESSSSSS :-)

Livet känns underbart just för stunden i alla fall, hoppas den här känslan får stanna kvar i min kropp :-P


-----------


Känner mig skitkonstig, lite darrig så där, hmmm, kanske en massa spänningar som håller på att lämna kroppen :S

Borde kanske lägga mig ett tag men det känns inte så kul och just nu är det väl ändå bara skit på tv.

Nja, jag sitter nog här ett tag och kikar runt hos er andra istället :-)


---------


Nu är tänderna borstade och jag kan bara konstatera att jag inte överätit några points, inte en endaste :-)

Å vad jag känner mig duktig

Kommer att lägga mig som en  äkta viktväktare ikväll  *tummen upp*

Yess Yesss Yesss, tjohoooo :-)


------------------------------------------------------------------------------------------------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, russin, loppfrön & kaffemjölk

Mellis: Apelsin

Lunch: Potais & purjolöksoppa, 2 knäcke med keso, kaffemjölk

Mellis: 2 tunna riskakor med skinka, keso & tomat, kaffemjölk

Middag: Potatis & purjolöksoppa, 2 knäcke med keso, några turkisk peppar

Kvällsfika: Tunna riskakor med skinka och keso, te


Dagens motion:

* 30 min promenad

* 30 min promenad


Steg: 9709


------------

Lägger in en bild på min söta lilla Alice :-)

Av himlakropp - 27 februari 2008 09:16

Morrn morrn!

Vilket snöoväder, vintern har kommit tillbaka och jag som trodde det skulle bli en tidig vår men där hade jag nog fel *räcker ut tungan*

Känner mig lite seg idag känner jag, kan det vara för att jag drar mig för spinningen i eftermiddag ?

Känns ju drygt som fan, å jag som har så ont i korsryggen, får se till att styret är högt så belastar jag inte ryggen så mycket.

Är vägning i dag men jag ska nog inte gå, har stått still efter allt fusk och så käns det som att det blir så stressigt om jag ska dit...hej, jag heter Louise, ursäkternas drottning :S

Vad ska man säga ?!? Känner mig helt omotiverad, ingen lust att röra på mig, vill inte räkna points men jag vill ju å andra sidan gå ner.

Är så otroligt rädd att det ska barka åt helvette nu, tänk om jag lägger av nu och går upp det jag gått ner....

nej nej nej.....jag kommer att klara det här....svackor får väl alla, eller ?


-----------


Som ett under så ringde Hans just, han hade tydligen dubbelbokat eftermiddagen så han kan inte spinna och vem är lyckligare än ursäkternas drottning ????? ;-P


----------


Var och vägde mig i em, vågen visade +-0 och med tanke på hur jag slarvat så får jag vara tacksam att det inte var + i alla fall :-)

Stannade på mötet för att försöka finna motivationen igen, den har lite svårt att infinna sig :-(


Satte på mig stegräknaren idag, inte uppe i så många steg än men jag ska ge mig ut i ovädret och se till att öka upp stegen :-P


-------------


Känner att jag tröstäter nu, vet inte riktigt vad det är med mig.....

Tänker låta det vara så idag och sen tar jag nya tag imorgon, har vart en rejäl svacka för mig nu sista veckan.

Ville egentligen ta en långpromenad nu ikväll men vädret fick mig att vilja hem igen, suck, hoppas det är bättre imorgon.

Stegräknaren verkar fungera bra, blev 6877 steg men då hade jag den inte på mig då jag var ut morgonpromenaden, ska försöka komma ihåg att ha den på mig HELA dagen imorgon :-)


------------------------------------------------------------------------------------------------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, russin, loppfrön & kaffemjölk

Mellis:

Lunch: Canelloni,  ½ kaffemjölk

Mellis: 1 apelsin, ½ banan,1 tunn riskaka med skinka & keso, kaffemjölk

Middag: Kyckling & pasta, kaffemjölk vv-bar

Kvällsfika:


Dagens motion:

* 40 min promenad  ( tänkte gå längre men vädret va så pissigt :-(  )


Totala steg sen förmiddagen : 6877 steg

Av himlakropp - 26 februari 2008 12:10

Tittar in en snabbis här, har lite bråttom, ska träffa min mamma på stan och luncha.

Sen hoppas jag såklart på lite shopping :-P


Var ute på en runda med Alice, gud vilket underbart väder, solen värmer ju till och med :-)


Ååå, ikväll ska jag iväg och dansa salsa, var en månad sedan sist så det ska bli kul :-))


-------------


Nu är jag just hemkommen från staden, det vart buffe, mamma bjöd, ( åt mig lagom mätt ) några butiker senare tyckte vi att det var läge för varsin latte så jag bjöd tillbaka.

Särskilt mycket till shopping blev det inte, känns som att modet är väldigt pubertalt just nu eller så råkade vi kanske bara gå in på just såna butiker :S

Dessutom måste jag få uttrycka min besvikelse, provade några plagg ( fanns några mindre pubertala trots allt som var värt mödan att kränga sig i ) och även om jag gått ner ca 5 ½ kilo så var det inge kul att se sig själv i spegeln :-(

Jag köpte i alla fall en liten radio som jag ska ha i sovrumet och så har jag köpt en stegräknare, nu skall det räknas steg minsann :-P


Hans ringde och ville ha med mig på styrketräning ikväll men jag klarade mig galant ur det eftersom att jag ska på salsa ikväll. Då föreslog han att jag ska hänga med på spinning imorgon istället klockan 17.30 och jag kunde inte komma på nån tillräckligt bra ursäkt för att INTE komma...väga mig ska jag ju göra en timme innan så tidsmässigt passar allt skitbra.

Kändes dock lite tveksamt då han sa att det är ett 55 minuters pass men va fan, ska man bli fin får man lida pin ;-)

Så nu är det bokat och klart.....


Undrar vad man ska äta till middag, känner mig iofs inte alls hungrig...så frågan är då om jag ska äta innan salsan eller efter den :S

Jag har 2 timmar på mig innan salsan börjar så jag hinner känna efter :-)


------------


Å vad det var kul, hade kunnat fortsätta några timmar till hihi

Fick veta det är salsafest på lördag, blev lite sugen på att gå men jag vet inte än, ska höra mig för om nån vill gå med mig dit.

EL åker till Barcelona så hon kan inte följa, den lilla svikaren hihi

Nu ska jag se "i huvudet på Gynning" :-)


------------------------------------------------------------------------------------------------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, russin, loppfrön & kaffemjölk

Mellis:

Lunch: Buffe ( ris, potatis, fisk, köttgryta, sallad, bönor )

Mellis: Latte, 2 knäcke med skinka och keso

Middag: Fil, all-bran, ½ banan, russin, 2 tunna riskakor medskinka & keso

Kvällsfika:


Dagens motion:

* 30 min promenad

* 30 min promenad

* 90 min salsa

Av himlakropp - 25 februari 2008 11:25

Då var det måndag igen...jag var i skolan me grabben en timme och det gick mycket bättre nu än förra veckan, inga tårar :-)

Nu har jag vart ute med Alice en halvtimme och sitter här med lunchen framför mig, sen iväg och jobba några timmar.

Känner mig lite sugen på träffa nån kompis och fika på stan i em men jag vet inte om jag får tag på nån som har tid, får väl se vad som händer :-)

Idag ska jag i alla fall sköta mina points hihi


Förresten, jag har ju glömt at berätta att jag kommer i mina svarta jeans, har använt dem i 2 dagar :-P

Sist jag hade dem var förra våren efter en "shake-diet" då jag tappade 7 kilo som jag såklart sen gick upp lika snabbt igen.

Nu ska jag inte växa ur dem igen, jag ska jag "krympa" mig ur dem hihi :-P


------------------------------------------------------------------------------------------------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, russin, loppfrön & kaffemjölk

Mellis: Några vindruvor

Lunch: Lax, potatis och bönor

Mellis:

Middag: Pannbiff, potatis, morötter & bönor. Kaffemjölk & kakor

Kvällsfika:


Dagens motion:

* 30 min promenad

* 60 min promenad


Av himlakropp - 24 februari 2008 08:47

Vaknade strax före åtta i morse, gick då ut i busvädret.

Det snöar så nu ser man inte isfläckarna, jag var på väg att ramla några gånger. Kanske borde man ha broddar men det känns som att det är lite "tantigt" hmm...

Väl inne så blev det frukost och nu har jag mitt kaffe här hos mig.

Ja just det ja, jag ställde mig på vågen då jag var nyuppstigen och den har gått neråt TROTS mitt svullande både i fredags och igår, det fick mig på gott humör :-)

Planerna idag är nog att vi ska ta oss till en sportaffär och hitta nån snygg rygga till grabben, sen vill jag gärna svänga förbi MIO och kolla lite fast jag vet inte om de har öppet på söndagar ?!?

Det lär ju märkas, är ingen större omväg då affärerna ligger typ bredvid varandra :-)

Annars finns nog inga andra planer gjorda förutom att jag har en del tvätt att vika och kanske en dans med dammsugaren hehe


-----------


Nu har vi vart på sportaffären, han hittade en rygga som han gillade, en adidas och så fann han även en innebandyklubba med ett blad på så man kan "zorra" med bollen, jag står som ett frågetecken men han vet nog vad han pratar om, haha, överlycklig blev han då i alla fall och så blev man "väääärldens bästa mamma".

Gick ut därifrån närmare 700 kronor fattigare...suck...

Sen blev det MIO, där tog jag en kaffe och han en varm choklad och sen kollade vi runt lite.

Träffade Anita där, hon hade tagit sig en promenad dit i det sköna vädret :-)

Hemma igen och jag funderar lite över vad man ska fixa till middag, jag känner inte för att laga nåt avancerat så det blir nog halvfabrikat idag.

Jag tycker att det är jobbigt att inte grabben och jag gillar samma mat, det blir så lätt att jag försöker hitta genvägar och det blir ofta sämre val bara för att jag inte har lust att laga två olika maträtter.

Ibland blir jag bara så irriterad av att se den rynkade näsan och höra "de där gillar inte jag"  ååå...jag kan gå i taket av det och så blir jag tvär-tjurig och säger "då få du va utan" :S

Schysst morsa va ?!?


-----------


Åååå vilken värdelös människa jag är....blääääää på mig själv :-(

Åt kakor och 2 vv-bars ikväll...å inte hade jag "råd" med det heller....hur ska det nu gå på onsdag ??????

Nu ska jag lägga mig, måtte morgondagen bli en bättre dag än denna....


------------------------------------------------------------------------------------------------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, några russin, loppfrön & kaffemjölk

Mellis:

Lunch: Lax, potatis & wokgrönsaker

Mellis: 2 tunna riskakor med rökt kyckling, keso & tomat, kaffemjölk, några vindruvor

Middag: Kycklingpytt, oliv-keso & finn crisp. Kaffemjölk & kaka

Kvällsfika: 2 knäcke, skinka,gurka, keso, te, kakor & 2 vv-bars (fyyyyyyy)


Dagens motion:

* 30 min promenad


Av himlakropp - 23 februari 2008 08:55

Kom just in, var ute och gick en timme med Alice nu på morgonen.

Passade på då det var frusen backe, jag hatar att gå då det bara är slask och vattenpölar, blä !


Så vad händer i dag då ? Har tvättid mellan 14-18, egentligen idiotiskt att boka en sån tvättid men jag hade inte så mycket att välja på då jag var lite sent ute och har en del att tvätta.

Ska bädda rent och städa lite, skulle vilja ner på stan men jag får ta det nästa vecka då jag är barnfri och kan göra som jag vill, att va på stan hör ju inte till det roligaste för min 8-åring, i alla fall inte om man ska gå på andra ställen än leksaksaffärerna.

Man tyckte nog inte själv att det var så skoj då man var liten, mammor vill ju bara va i tråkiga affärer .


-------------


Här tvättas för fullt, haft besök av EL och vi var på en promenad i solen, skönt, nu har jag vart på 2 längre :-P

Sen drack vi kaffe och fikade lite och pratade lite skit förståss, hon tycker att det syns runt min mage lite att jag tappat några kilon, kul att höra :-)


I em står det lax och potatis på menyn, jag älskar lax, mums.

Hittade en ingefärsmarinad här bland bloggarna ( minns inte hos vem bara :-(  )som jag gjort, berättar sen hur det smakade :-P


----------


Middagen överstökad, jag tyckte laxen blev helt okej men grabben var inte så munter över att den inte smakade som den brukar, dessa ungar eller är det bara min som är så här kräsen ?

Tvätten är inhämtad från tvättstugan men den är inte vikt, det får bli imorgon för jag har inte bäddat rent i sängarna än vilket jag ska ta och göra snart.

Grabben har en polare här och de spelar x-box för fullt men han blir hämtad kl 19 och då ska vi ha lite mys här hemma :-)

-----------


Ojsan, nu e magen full, huvva, usch :S

Vi hade ju mys-kväll jag och sonen så det slank i mig lite chips, popcorn och några kakor, blev såklart utöver vad mina points tillåter men det hade jag räknat med, lägger mig inte som en viktväktare men sannerligen vaknar jag som en :-P

Jag har nu kastat chipsen som blev över, lite mindre än hälften, och det känns bra, förut skulle jag ha antingen fortsatt trycka i mig eller sparat det för att äta upp det dagen efter men inte nu inte, jag jobbar ju med att bryta mönster och jag tycker att det går ganska bra för mig trots allt :-P

Jag vill ju ha minus på onsdag då jag ska väga mig *hoppas, hoppas*

fast kanske kan man inte ha så höga förväntningar då man inte vart jätte sträng mot sig själv...nåja, hoppas kan man ju i alla fall :-)

-----------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, några russin, kaffemjölk

Mellis: Apelsin

Lunch: Tacos

Mellis: 2 fullkornskorpor med keso, ½ banan, kaffemjölk & en pralin

Middag: Lax, potatis & broccoli

Kvällsfika: Chips, popcorn, kakor


Dagens motion:

* 60 min promenad

* 45 min promenad

Av himlakropp - 22 februari 2008 07:26

 God morgon god morgon!

Sitter med kaffet här och ska strax iväg, ska sätta mig i skolbänken och känna mig ung igen ;-)

hehe, skämt och sido, jag ska följa med sonen till skolan och vara med nån timme.

Han har en jobbig period och har lite svårt att bli "lämnad" så därför ska jag stanna kvar, hoppas det går bra.

Som tur är slutar han tidigt så det blir inte lång stund som han är där utan mig.

Sen har vi utvecklingsamtal i em och seeeeeeeen är det helg :-)

Skönt!!!

Jag har sagt till grabben att han ska fundera över vilket "mys" vi ska ha ikväll, jag hoppas han väljer nån light version, typ popcorn eller fruktsallad men oavsett vad han väljer så måste jag ju inte äta samma som han :-)

Nä, nu måste vi kila,

Ciao


----------


Så där jah, då var den dagen avklarad och middagen har vi ätit och disken är borta,  nu kan man säga att det är FREDAG :-)

Vi åt tacos, sonen älskar det och ofta blir det tacos den helgen han är hos mig :-P

Jag åt mig mätt men avstod från det feta som creme fraiche, nöjde mig med köttfärs, salsasås och en massa grönsaker förståss :-)

Jag har sparat in bonus points så jag kan unna mig lite gott i helgen :-P

Det råkade av en händelse slinka ner en del onyttigheter i vår vagn, på nåt sätt tänker jag att jag kommer kunna låta bli att få för mig att jag ska äta upp allt vilket stärker självförtroendet enormt men jag vet ju oxå att risken alltid finns då man har mycket gott hemma :S

Har klarat det förr så det kommer gå bra nu oxå, jag måste ju tro på mig själv, vem ska annars göra det ?


Ikväll blir det då mys med grabben i soffan, måste ju se let´s dance :-P

Hörde på radion att dom tippade på att Mi Ridell åker ut, vore ju lite trist för jag tycker att hon är duktig.

Jag tippar på att rally-killen får säga "hej då" :-)

---------


Nu sitter jag med tandborsten i munnen, den bästa sättet att stoppa ätandet, borsta "gaddsen" och hoppa i säng hehe

Jag har verkligen kalasat ikväll, antar att hela min motionsbonus är finito men det tänker jag inte sörja, jag valde att äta det här och det njöt jag av, blev lite fullt i magen bara ;-P

------------------------------------------------------------------------------------------------


Frukost: Fil, all-bran, ½ banan, några russin, kaffemjölk

Mellis: ½ banan

Lunch: Pasta, grönsaksbiff, bönor & broccoli, en vv-bar

Mellis: 1 tunn riskaka med keso, kaffemjölk

Middag: Tacos, kaffemjölk & kaka

Kvällsfika: Popcorn, kakor & några surisar

Skapa flashcards