Alla inlägg under mars 2009

Av himlakropp - 31 mars 2009 17:07

Jag känner mig lite ilsken idag. Kevve har ju vart bortrest med sin pappa och kom hem idag, kom till mig innan lunch, oj vad jag saknat honom. Det som gör mig så förbaskat irriterad är att hans pappa inte sett till att han gjort allt skolarbete som fröken skickat med honom. Nä, det har ju såklart sparats till idag :-S

Han ska alltså sitta och kunna koncentrera sig efter resan och göra vad klassen gjort under 1½ vecka på en dag ??? Han blir ju helt grining och okoncentrerad vilket jag förstår. Usch vad sur jag kan bli ibland på mitt X alltså, han är världsbäst som oftast men ibland är han faktiskt riktigt korkad :-(

Nu ska jag försöka att inte tänka mer på det, tar ju bara en massa energi att vara irriterrad.


Jag har lagat en god soppa som jag sitter och äter, kändes ganska nyttig med bönor, morötter, zucchini och potatis i bland annat. Gott är det i alla fall :-)

Jag har hunnit städa, haft mamma här på lunch, handlat och så då suttit och hållt på med en massa skolarbete med Kevve förståss.

Dagen är snart slut och om ett tag kommer Emil :-P

Han har tagit ledigt från jobbet imorgon för att han skulle få en glasruta till sin bil hemkörd idag. Därför kommer han att komma hit och sova här för att imorgon åka tillbaka till jobbet, skönt att det inte hinner bli så många dagar emellan, sen blir det på fredag igen vi kommer att träffas :-)




Av himlakropp - 30 mars 2009 16:25

promenad med Alice, blev ungefär 45 minuter i alla fall.

Skönt men lite kallt på hemvägen då vi fick motvind. Som tur var hade jag en kofta med huva på mig under jackan så jag kunde använda den som mössa.

Å jag som trodde att mösstiden va över men tydligen är den inte det :-(


Nu sitter jag och lyssnar på persisk musik, rättare sagt är det Andy. Jag har många härliga dansminnen till hans låtar :-P

Han var den första persiska artisten som jag tyckte om att lyssna på ibörjan, nu har jag blivit lite mer tolerant och kan lyssna på lite djupare persisk musik så som Ebi, haha, fast jag måste säga att språket är svårt i hans låtar, som poesi så det är svårt att veta vad de sjunger om haha, men oftast är det nog om kärlek, lycklig och olycklig sådan :-P


Age eshgh hamine, age zendeghi ine, nemikham chesham in donjaro bebine......


Av himlakropp - 30 mars 2009 12:55

Jag är överlycklig, vågen var snäll mot mig i morse eller så har jag faktiskt skött mig bra i helgen. När jag tänker efter så har har jag nog det så det är inte mer än rätt att jag gått ner ytterligare trots att det såg lite trögt ut i fredags.

Dagens vikt är i alla fall 79,3 kilo vilket betyder att jag nått första delmålet som var att komma under 80 till idag hihi :-D

Nästa mål är ju att ha gått ner totalt fem kilo fram till 1 maj. Just nu när det går så bra känns det inte som en omöjlighet :-P

Totalt har jag alltså nu gått ner, hmm...måste räkna lite....jo, 2,6 kilo :-)

Minus ett kilo till så kan jag ha mina svarta "smaljeans"  :-P

Det får kanske bli min nästa sporre, att kunna ha dem på mig under påskhelgen :-)


Helgen som var tillbringade jag hemma hos Emil. På lördagen var vi med hans mamma och kikade runt i några affärer (utbudet är inte så stort i det lilla samhället så det gick snabbt hihi) och så gick vi på ett litet fik och drack kaffe. Jag gillar hans mamma och det känns som att hon gillar mig med. Hon hade sagt till Emil att hon bara kan komma på en sak som kan vara negativ med mig. Det var tydligen att jag kanske inte vill ha fler barn. Jag är ju 10 år äldre än Emil och det är klart att hon gärna ser att han får barn i framtiden.

Vad det gäller att få fler barn är jag lite kluven men visst är det ju så att jag kan tänka mig skaffa fler barn i framtiden även om det inte är ett måste för mig. Jag är nog lite rädd att gå igenom ytterligare en separation där barn är inblandade men det finns ju aldrig några garantier vad det gäller kärlek. Nu är det ju verkligen inte aktuellt att ens prata om barn haha, vi har ju just träffats :-P

Först måste vi ju se att det fungerar mellan oss. Vi hade i alla fall vårt första bråk i går. Det är ju aldrig kul men samtidigt tyckte jag att det var bra, det är ju oxå ett sätt att lära känna varandra på, visa gränser och kunna prata igenom så att man förstår varandra.

Det löste sig i alla fall och vi tar det med oss och lär oss något av det :-)


Nu är jag vrålhungrig, dax för lunch. Ska äta vegetarisk sushisallad men jag ska inte äta allt ris, är en hel del av det i den färdiga lådan. Gott ska det då bli :-P


Av himlakropp - 27 mars 2009 11:22

Jag är ju en sån där människa som ställer sig på vågen varje morgon, kan bara inte låta bli. Jag skriver bara upp vad som står på måndagar men kan ju ändå inte låta bli att bli glad/arg de övriga dagarna som jag står där. Hela den här veckan har jag i princip vägt exakt likadant vilket gör mig en smula orolig att jag inte gått ner så mycket, att jag skulle gå ner mer under helgen är kanske inte så troligt!?!

Jag måste alltså tänka en hel del på vad jag stoppar i mig om jag ska komma under 80 strecket till måndag :-(

 Men nu ska jag inte ha en sån negativ inställning, det här kommer jag att klara, under 80 ska jag :-D


Nu ska jag göra mig i ordning och så ska jag packa ihop lite som jag ska ha med mig till Emil.

Först ska jag dock bränna ut lite salsamusik att ta med i bilen eftersom att jag har ca 5 mil som jag ska köra, så underbart med salsa :-P


Trevlig helg :-)

Av himlakropp - 26 mars 2009 22:44

Nu är jag hemma efter en lång men trevlig kväll. Allt gick bra som tur var :-P

Jag lade make på EL och hon blev fin, tror till och med att hon blev riktigt nöjd oxå :-D

Totalt sålde vi för närmare 4000 kr, inte illa pinkat, haha.

Jag har dock en hel del att lära mig vad det gäller hud och kroppsvården så det blir att ha några fler gemensamma visningar med Ann innan jag känner att jag kan göra det här själv :-)


Ikväll slutar Emil jobbet och kör hemåt, han kommer dock inte till mig inatt eftersom att han har släpvagn med sig som är lastad med grejer.

Lite riskabelt att lämna det ute på vägen där jag bor så det är bättre att han kör hemåt men jag ska åka ut till honom imorgon. Det har ju typ blivit standard att vi ses varje helg men det är iofs inte så konstigt då han jobbar på veckorna långt här ifrå, då blir det bara helger som vi kan träffas.


Förresten, jag åt ingen äppelkaka ikväll, jajamensan, ni hörde rätt :-D

Sjukt hungrig då jag kom hem istället och har tryckt i mig en del mackor, kanske dumt men jag tror att mackorna var bättre för min kropp ändå :-)


Nu ska jag tvätta av mig sminket och slappa lite innan jag drar täcket över mig.

Natti natt !

Av himlakropp - 26 mars 2009 12:30

Oj, jag har fullt upp här hemma, tar en liten paus nu men ska fixa middag och städa innan Ann dyker upp här hos mig vid kl 15.

Då ska jag lägga en make up på henne och så ska vi gå igenom upplägget för demon ikväll hemma hos Anita. Vi ska oxå hinna få i oss lite mat som jag strax skall förbereda. Det blir quinoa sallad, lätt och bra då både Ann och jag just nu tänker på vad som stoppas in i munnen :-)

Jag har målat mig själv ganska mycket idag och på väg hem från affären så mötte jag såklart Erik (ett gammalt strul) och hans brorsa, kände mig som en spacklad apa i dagsljuset haha men hellre det än helt omålad i alla fall ;-)

Nä, nu ska jag ta och kolla till quinoan som kokar.

Ha en bra dag och håll tummarna för mig att det kommer gå bra ikväll (och att jag låter bli äppelkakan och vaniljsåsen som jag just fick veta att Anita står och bakar ;-P )


Av himlakropp - 25 mars 2009 18:34

Nu har jag fixat iordning all make up och gått igenom lite, jag har skickat iväg en arbetsansökan och så har jag vart på en 40 minuters promenad :-)

Känns skitbra att det är gjort och nu kan jag ta det lite lugnt ikväll, blir en till promenad och så ska jag se på tv, det är ju "du är vad du äter" :-P


Av himlakropp - 25 mars 2009 11:56

Idag har jag en del att greja med men jag har inte orkat börja med det än :-S

Min dag kommer alltså bestå av att skriva en arbetsansökan till ett jobb som jag hittat och så ska jag ta och läsa på lite inför skönhetskvällen som Ann & jag har imorgon. Jag är rätt så nervös eftersom det är min första bokning, som tur är har jag ju Ann med som ska coacha och hon kommer att presentera hudvården, jag ska ta hand om makeupen. EL är offret som jag ska sminka hihi, jag har gjort det förr så det ska nog gå bra, men att stå och prata om vad jag gör och berätta små knep har jag väl inte direkt gjort. Jag är ju egentligen ingen talare men jag tror att det går bra bara jag är väl förberedd så :-)

Jag har iofs vart salsa assistent under några år och då har det gått bra att prata och berätta steg och förklara för elever så jag får försöka tänka på det och tro på mig själv helt enkelt :-P


Nä nu kurrar magen, måste fixa nåt nu ;-)

Skapa flashcards