Alla inlägg under september 2008

Av himlakropp - 29 september 2008 17:04

Ytterligare en dag i soffan, det är ju så man vill dö.

Trots missären har jag uträttat en del, hör och häpna!!!

* Ringt djuraffären och bokat en tid för Alice, dax för ryckning av hennes päls (blir i november)

* Ringt och bokat tid för en djuprengörande ansiktsbehandling som jag fått  av Thomas i form av presentkort (blir om en vecka)

* Ringt och bokat tid hos Mikaela för att ta bort mina extensions och en tid en vecka senare för att sätta in nya plus en hårklippning och toning, ev slingor (blir i november)


Av himlakropp - 28 september 2008 19:12

Är fortfarande en sjukis men idag har nog febern gett med sig, alltid något. Halsen är fortfarande åt helvete *spottar*

Om 45 minuter ska jag mysa lite i soffan och se "ensam mamma söker".

Man undrar ju om det kan bli någon kärlek för dem...hmmm

Av himlakropp - 27 september 2008 17:33

Inget party för mig ikväll inte, nej, jag orkar inte. Jag vill ju så gärna men min hals är verkligen inte i form, gruvar inför varje svalj jag ska ta, då trycker det ända bak mot öronen och gör så ont så ont.

Kanske halsfluss ?

Nåja, jag tar det lugnt resten av helgen, blir till att sitta hemma och tycka synd om sig själv, äta tonvis med godis och spela backgammon på nätet. Tja, värre kunde man ju ha det men betydligt roligare oxå. Jag blir så förbannat rastlös av att sitta hemma....

Ska tänka på alla som får dansa salsa ikväll...å stackars mig... :-(

Av himlakropp - 26 september 2008 14:52

...som Thomas lagade till mig i torsdags, det smakade MUMS!!!

Färsk bandspagetti och stora köttbullar i en god champinionsås :-)

Av himlakropp - 26 september 2008 14:42

Sjuk och uttråkad, svettas och fryser om vartannat. Tveksamt att det har gått över till imorgon men jag hoppas, hoppas hoppas i alla fall.


Idag på morgonen har Thomas gått lös på alla mina ikea-kartonger, sen har han satt ihop det mesta, jag låg och tittade på och svettades av bara blotta anblicken på hans energi.

Nu är det bara Kevves hylla som ska sättas ihop plus att min cross-trainer ska ut i förrådet. Vi kikade där idag och jag kunde lätt konstatera att den inte kommer att rymmas om inte allt plockas ut och cross-trainern hamnar innerst. Thomas muttrade lite om att den säkert skulle rymmas ändå men han har ändå lärt sig något under dessa månader och det är att jag nästan alltid har rätt så han försökte inte ens övertala mig om jag hade fel. Han kommer säkert att läsa det här och jag kommer att få en härlig utskällning men det tar jag så gärna, känner mig så uttråkad så lite gruff skulle bara kännas bra just nu ;-)

Av himlakropp - 25 september 2008 18:01

Jag är sjuk och orkar inte skriva så mycket idag. Fick just grejer från IKEA som jag beställde då jag var där nere och känner mig helt slut att bara se kartomgerna som nu skriker till mig att de vill packas upp och monteras ihop men jag tänker inte röra dem med ett finger, nä, jag måste bli piggare för det känner jag.

Å jag som hade tänkt gå ut och dansa salsa med Carro på lördag, nu kommer jag sälerligen inte orka det heller :-(

Av himlakropp - 24 september 2008 16:41

Skorna jag köpte igår och en bild på svettiga jag

Av himlakropp - 24 september 2008 16:24

Puh! Här sitter jag nu, just hemkommen och alldeles genomsvettig.

Tänk att man känner sig så ofräsch då man cyklar, bara det gör ju att man får anledning till att köra bil istället men visst, insidan känner sig fräschare av cykling. Ska försöka cykla till och från jobbet i en månad till även om jag har bilen klar. Detta är ju en önskan från mig själv till mig själv men jag vet att det inom mig bor en otroligt stor latmask så det bästa vore ju om bilen kraschade totalt och skulle kosta så pass mycket att jag vägrar betala...då skulle jag inte ha nåt annat val, det är SÅ man råder bot på "latforen" ;-)


Klockan 18 blir jag hämtad av min darling, han står för middagen idag och det känns jävligt skönt att bara få sätta sig och äta god mat, han är nämligen en superkock ska jag säga. Vad jag får vet jag inte, det blir en överaskning tydligen :-P

Skapa flashcards