Alla inlägg under januari 2009

Av himlakropp - 31 januari 2009 10:45

Igår jobbade jag och sen gick jag på ett step up pass. Träningsvärken sen pump i onsdags hade inte lagt sig men de var bara att kämpa på :-P


Idag blir det bara vila, njuta av god mat, godis och ha det skönt, en riktigt skön lördag med andra ord hihi 

Av himlakropp - 28 januari 2009 09:57

Ledig idag, tjohoo :-D

Vaknade ändå strax efter sju men tog täcket och la mig framför nyhetsmorgon. Sen var jag ute med Alice men det blev bara typ 35 minuter. 

Nu ska jag packa väskan och traska till gymet och gå på ett pump pass. Blir att duscha där och sen ska jag möta upp Ann på stan och vi ska äta lunch tillsammans.

I em får jag besök och ska ha en skön kväll hemma framför tv:n, top modell är ju ikväll :-P


Av himlakropp - 27 januari 2009 09:57

God förmiddag där ute!

Jag kan knappt tro det själv men jag sov 10 timmar inatt. Min kropp är helt slut efter gårdagens pass som var jäääävligt jobbigt haha.

Klockan ringde 8 och då var det bara att hoppa upp och ge sig ut med Alice. Vi var ute nästan en timme, skönt men benen var som gelee :-S

Nu är frukosten i magen och jag ska promenera ner till stan och jobba mellan 11-16. Idag kommer jag mest vara nere i källaren och packa upp nya varor och ånga kläder som ska fotas till webben på torsdag. 


Jag har funderingar på att gå till salsakursen i kväll men jag vet inte riktigt om mina ben orkar med det så jag får väl se hur det känns i eftermiddag :-)

Ha en bra dag



Av himlakropp - 26 januari 2009 09:52

Måndag och ny vecka, fan så trött jag var då larmet ringde imorse, ville inte alls kliva upp. Kevve kom och la sig hos mig en stund och vi passade på att mysa lite innan vi klev upp. Han ska ju vara hos sin pappa den här veckan så det var skönt att kramas lite extra. Om några år är det väl fjantigt att krama mamma så det är bäst att man passar på hihi


Idag ska jag jobba och går direkt efter jobbet till träningen. Ska prova funktionell träning, tror att det är bra men jag antar att jag har lite dålig balans så vi får väl se om jag får ut nåt av det :-P

Sen blir det att skynda hem till Alice och ikväll ska det tvättas. 


Av himlakropp - 24 januari 2009 10:47

Eller nu e de juh mitt på dagen typ :-P

Har i alla fall vart på hockeyträning me grabben och nu har jag just druckit mitt morgon kaffe.

Vid ett kommer EL och hämtar mig och då ska vi åka hem till Anita & Pelle för att träffa deras lille Filip som hunnit bli 2 månader redan. Tänk om jag blir bebis sugen ? :-O

Risken är iofs liten haha jag tror inte jag vill ha några fler barn men man ska aldrig säga aldrig :-)

Innan EL kommer ska jag ge mig ut på en promenad med lilla Alice så att hon är ordentligt rastad.

Bye Bye

Av himlakropp - 23 januari 2009 19:40

Nu är det äntligen helg, å vad skönt :-)

Den här veckan har vart bra på många olika sätt, jobbet har vart stimulerande, jag har promenerat en massa och jag har tränat 3 gånger,  Gaddddd så duktig jag är :-D

Men det finns ju alltid något som är ens svagheter och mina är ju det berömda sockret. Jag har inte kunnat låta bli :-(


Idag har jag i alla fall för första gången testat bodybalance. Tror att jag måste ge det några gånger innan jag säger nåt men min spontana tanke va att "gud så tråkigt", jag vill ju hoppa och svettas hihi. Tror i alla fall att det är jätte bra träning och man sträcker och böjer på det mesta haha. Jag kommer absolut att gå på det fler gånger :-)

Nu ska jag poppa popcorn och så ska jag och lill killen se Let´s Dance. Hmm, är det inte dax för hasse att lämna programmet idag ?

Av himlakropp - 20 januari 2009 18:05

Dessa härliga recept fann jag hos en tjej som har bloggen www.linalikesmat.blogspot.com

Bara måste testa dem inom en snar framtid :-P


Gulaschsoppa med färs och chorizo
4 port

300 g köttfärs
1 chorizo
1 gul lök
3 paprikor i olika färger
4 potatisar
2 msk tomatpuré
1 liter vatten
2 köttbuljongtärningar
salt, peppar

Bryn färsen smulig i smör i en gryta. Skär korven i tunna skivor. Skala och hacka löken. Dela, kärna ur och skär paprikorna i bitar. Skala och tärna potatisarna. Lägg ner korv, lök, paprika och potatis i grytan och låt det fräsa med ett par minuter. Tillsätt tomatpuré, vatten och buljongtärningar och koka soppan i 10-15 minuter. Smaka av med salt och peppar. Rör ihop crème fraiche och persilja och servera till soppan.




Lammfärsfyllda cannelloni4 portioner

ca 12 cannellonirör400 g lammfärs1 gul lök2 vitlöksklyftor1 msk olivolja2 msk tomatpuré1 riven morot2 tsk torkad oreganosalt, svartpeppar

1 sats tomatsås100 g fetaostsvartpeppar
Förkoka cannellonin ca 4 minuter. Skala och finhacka lök och vitlök. Fräs färs och lök i olivolja i en stekpanna. Tillsätt sedan tomatpuré, riven morot, oregano, salt och peppar. Fyll cannellonirören med lammfärsröran och lägg dem i en smord ugnssäker form. Bred över tomatsåsen och smula över fetaosten. Gratinera i ugn (225 grader), ca 12-15 minuter. Mal över lite svartpeppar. Servera med en god sallad. Världens godaste tomatsås gör du så här:

Fräs gul lök(1st) och vitlök(2 klyftor) i olivolja. Häll i krossade tomater(500g) och låt småkoka ca 15 min. Smaka av med salt, peppar och färsk basilika.

Av himlakropp - 20 januari 2009 18:02

Frukost: Mjölk, flingor, blåbär, 2 ost mackor & kaffe m mjölk

Mellis:

Lunch: Kycklingwok & bönsallad

Mellis: Dumlekola

Middag: Kycklingwok, kaffe m mjölk & sockerkaka

Kvällis:


Motion:

* 1 ½ timmes promenad



Skapa flashcards