Alla inlägg den 18 april 2009

Av himlakropp - 18 april 2009 18:13

Här blev det kyckling och pommes till middag ikväll. Snabbmarinerade fileerna och hade dem i ugnen, blev supergott och så en sallad till såklart :-)

Kevve åt med god aptit och tyckte oxå att det var smaskens, i efterrätt fick han en piggelin. Han har godisförbud, nåt som han själv kommit på och hans pappa har lovat en massa pengar i fall han klarar hålla upp ett år. Blir faktiskt lite enklare för mig då han inte äter godis. Idag har jag varit så där hungrig och sugen hela dagen, inte sugen på godis men bara sugen på något. 

Ikväll blir det vattenmelon och popcorn till Robinson :-)

Trevlig kväll!

Av himlakropp - 18 april 2009 13:45

Nu har jag vart ute och promenerat 45 minuter, soligt men det blåser kallt så det var tur att jag hade jackan med huva, den behövdes kan jag säga :-)


Merja ringde och undrade om vi skulle gå och dansa salsa ikväll, gud vad kul det hade vart men jag kan ju inte i kväll då jag har Kevve. Vi får hoppas att det är någon salsafest på min barnfria helg snart, annars går väl tiden ganska snabbt och det snart är dax för EL och mig att åka till Stockholm och dansa :-P

Längtar !!!!!!!!!

Av himlakropp - 18 april 2009 12:00

Imorse smög jag upp och bakade scones som vi åt till frukost. Vad gott det är med nybakat, jag tog pyttelite smör på det varma brödet (för vad är scones utan just smör va ?), lite marmelad och lite ost. Lördags lyx tycker jag :-P

Bakade med hälften vetemjöl och hälften grahamsmjöl, känns lite nyttigare då men det är ju bra mycket fett i så man ska nog inte äta scones i mängder om man vill behålla formen eller då som jag, försöka tappa några kilon.

Vägde mig imorse och vågen stod på 77,8 kg. Känns bra eftersom att det var det jag vägde i måndags efter min enorma tarmtömmning haha och dagarna efter det gick jag upp typ ett halvt kilo. Nu är jag alltså tillbaka vid måndagens vikt plus att jag faktiskt ska ha "trevliga veckan" vilken dag som helst och då brukar man ju kunna samla på sig vätska så vad jag kommer att väga nu på måndag blir intressant, håller tummarna att det inte blir ett plus i alla fall.


Nu ska jag ta och hitta på något, vet inte vad bara ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards