Alla inlägg under mars 2009

Av himlakropp - 24 mars 2009 22:20

Shit vad jobbigt det var på salsakursen, svetten rann och jag känner mig helt slut nu :-P

Läggdax nu och på ett tag ringer Emil då han slutat jobbet, ska bli mysigt höra hans röst :-)

God Natt och hoppas alla ni får fina drömmar!

Av himlakropp - 24 mars 2009 17:04

Det gick jätte bra på af och min nya handläggare verkade vara hlt okej. Skönt, måste vara drygt att ha en handläggare som man inte riktigt kommer överens med.

Sen mötte jag upp Anita och vi sprang runt i några affärer. Såklart kunde jag inte låta bli att köpa något inne på Gina Tricot. jag har sagt det förr och jag säger det igen: SÅN TUR ATT DE INTE ÄR SÅ DYRA ;-)

Fyndade trosor för 24,50 kr styck, nedsatta till halva priset, en tunika, en svart minikjol som borde bli användbar till och från stranden i sommar och ett linne blev det oxå :-)


Sen satte hungern in, vi sa hej då och jag gick för att handla lite käk. Skyndade mig hemåt och har just kastat i mig en fetaost sallad. Nu dricks det kaffe och jag äter några russin. Är lite smått sötsugen eftersom att jag har fått mens och de flesta vet ju hur svårt det är att motstå det suget som sätter in då :-S

Tur det finns alternativ till godis men egentligen är det ju ganska svårt att hitta något som ersätter en chokladbit , eller hur ?

Just nu är i alla fall min vilja större än suget så det blir ingen chokladbit för mig, jag SKA hålla mig till påsk...JAG SKA KLARA DET :-D


Ikväll ska jag nog gå på salsakursen, känner mig lite danssugen hihi 

Av himlakropp - 24 mars 2009 09:49

Är det inte härligt att vakna upp och solen skiner så säg. Det blev en liten kortis med Alice på morgonen, ska ta en längre promenad om ett tag då jag gjort mig i ordning.

Idag har jag en tid på af som jag måste på, sen ska jag ev möta upp Anita på stan om hon är i krokarna.

Blir att promenera till stan vilket egentligen är självklart men nu då bilen fungerar igen är det lätt att bli så där oförskämt lat så det gäller att ta sig i kragen ;-)



Av himlakropp - 23 mars 2009 21:29

Promenaden var super skön och kändes uppfriskande. Nu kan jag lägga mig med gott samvete ikväll :-P

Jag har fortfarande inte brutit mot mitt löfte som jag avlagt.

* Inte äta godis/kakor/glass/chips fram till påsk.

Jag är sååå stolt :-D (även om det är några veckor kvar hihi)


Nu ska jag ta och sätta på rena sängkläder, så skönt att sova i renbäddad säng, skönast är ju att vara nyduschad dessutom så det är bäst att jag tar mig en skön dusch med :-P

Sen säger jag "God Natt" !

Av himlakropp - 23 mars 2009 16:58

Snabbt schvisschade helgen förbi, var med Emil och umgicks lite med hans familj. Inte en endaste godis har jag ätit under helgen :-D Vi gottade oss med popcorn istället och det var gott. Man var inte så där äcklad vid läggdax då heller, skit bra ju :-)


Vågen visade 80,4 kg imorse vilket betyder en minskning med 1,5 kg, jag är jätte nöjd och nu hoppas jag att jag kommer under 80 strecket tills nästa vecka :-P


Snart kommer EL hit och vi ska ut och promenera, tanken är att vi ska ta "jävulsrundan" som vi kallar den hihi. Tar väl ungefär 1½ timme, drygt men skönt, då kan man lägga sig med gott samvete ikväll med :-P

Av himlakropp - 20 mars 2009 09:12

Äntligen fredag och jag får tillbringa några dagar med Emil, ska bli så mysigt :-)

Jag kommer nog inte att blogga något under helgen men jag ska sköta maten bra, det har jag gett mig fan på, även om jag igår kom på mig själv med att tänka att jag borde ju kunna äta liiiiite godis på lördag i alla fall, nej nej, så blir det inte. Ska se till att det finns frukt och så kanske det blir en god smoothie :-D

Trevlig helg där ute!

Av himlakropp - 19 mars 2009 19:41

Sjömansgrytan gick åt helvette, smakade fan. Var nog inte nåt fel på receptet egentligen, bara jag som pepprade lite väl mycket. Det blev i alla fall äckligt och jag åt pyttelite men drygade ut med några mackor med skinka och keso.

Nu ska jag fortsätta kolla på tv, ha en bra kväll :-)

Av himlakropp - 19 mars 2009 17:21

Vi var och fikade på ett för mig nytt ställe, maten såg jätte fräsch ut och hälsosam dessutom, dit vill jag gå och äta lunch någon gång. Idag åt jag lunch hemma så på fiket blev det bara en latte som tyvärr inte var den godaste. Fint såg det däremot ut då servistrisen dök upp med två latte på ett vitt fat som var smyckat med färgglad non stop. Jag var nära att börja knapra i mig av dem men kom snabbt på att jag ju inte ska äta sånt, så jag gav Annso klartecken att äta alla :-P

Efter ett tag dök Anita upp med det lilla charmtrollet men han var osocial idag och sov sött vidare i vagnen bara, han tyckte väl att det blev lite väl mycket tjejsnack hihi ;-)


Sen åkte jag och hämtade hem mitt alldeles egna lilla charmtroll, kommer att sakna han såå mycket nu då han reser utomlands med sin pappa. Blir ungefär 1 ½ vecka som de är borta. Tur att dagarna går fort och snart är han tillbaka hos mig igen, men än har han inte åkt, han är hos mig tills imorgon :-)

Jag har gjort en sjömansgryta som just nu står i ugnen och gottar sig. Jag har tidigare följt min mormors recept på den men tänkte att jag skulle göra en variant som jag hittat på någons blogg, blir spännande att se vilken som är godast :-P

Dessutom ska jag berömma mig själv lite för både igår och idag har jag vart bra på att äta frukt. Tummen upp för mig :-P


Skapa flashcards