Alla inlägg under februari 2008

Av himlakropp - 15 februari 2008 12:09

Vilken natt alltså, jag var inte det minsta trött, kunde inte somna alls, tillslut tog jag fram en tidning och bläddrade i.

När klockan var halv tre släckte jag och somnade nog ganska snart men inte sov jag någe längre för det :-( vaknade nog runt sju men låg kvar och drog mig till nio i alla fall.


Nu är min soffa monterad och klar, jag har till och med fotat den så jag lägger ut den här under, jag är jätte nöjd. Min gamla soffa verkar bli hämtad imorgon så då blir det mer plats :-P


Här är himlen blå och solen skiner, jag vill bara ut känner jag men jag får nog allt hålla mig till kortare promenader idag med, kanske sola mig lite i fönstret  hihi :-P


Nu är det lunchdax, laxwok och ris skall det bli, rester från igår, såååå skönt att slippa ställa sig och laga mat just nu känner jag :-)


------------------------------------------------------------------------------------------------


Här sitter jag och dricker kaffe, känner mig lat och dålig, jag vill bli frisk och komma igång med allt igen :-(

EL ska komma och ta Alice på en långpromenad och jag har bjudit in henne på middag, vill ju visa min tacksamhet på något vis och så är ju alltid trevligt med lite sällskap :-)

Har tänkt fixa kycklingwok med nudlar, det är ju sååå gott :-P

EL är inte storbjudd, man kan bju hon på vad som helst nästan så det kommer nog att gå ner i henne med hihi :-P


Nä nu ska damen göra nån nytta ;-)


------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu är middagen över, det blev jätte gott och det tyckte EL med som tur var. :-)

Jag har inte räknat points idag men hållit mig till att äta frukost, lunch, mellis och middag.

So far so good men nu ikväll har jag inte levt som en viktväktare, blir lite besviken på mig själv...

Tänker att jag är ju sjuk och ska ta tag i det igen då jag mår bättre men varför lurar jag mig själv ? Jag vet ju att jag inte kan låta det vara så bara för att jag är sjuk och verkligen inte ALLA dagarna.

Visserligen känner jag att jag har några bromsar, såna kände jag inte tidigare.

Tex öppnade den lilla chokladasken som jag fick av sonen på alla hjärtans dag och jag har inte ätit upp allt vilket jag skulle ha gjort i vanliga fall. Kanske ska jag vara tacksam för det lilla ändå, att det är bättre att jag åt "bara" halva istället för HELA men det känns ju inte rätt att äta så mycket ändå eftersom att jag ju verkligen vill gå ner i vikt.

Jag ifrågasätter mig själv, kanske vill jag inte gå ner i vikt ?!?

Men jooo....det vill jag ju !!! Varför gör jag då så här ?

Kanske kan finnen på hakan vara en förklaring, dvs att jag ska ha min "trevliga" period här i dagarna ?

Hmmm....känner mig äckligt mätt och äcklad, nu ska jag genast ta bort chokladasken från bordet, gömma den i en låda och förhoppningsvis har jag glömt den imorgon...men vänta nu, skulle jag kunna glömma bort en chokladask ???

Skulle inte tro det, jag får nog ge bort den eller så tar jag med den på festen hos EL imorgon och låter de andra äta upp den :-P

Hon har förresten laddat med en massa frukt som jag kommer att kunna knapra på då de andra dricker drinkar och äter chips, såna vänner som stöttar en och ser till att det finns alternativ till onyttigheterna är ovärderliga, me love you EL :-P


Nu ska jag skynda borsta tänderna så inget annat slinker ner, det är effektivt måste jag säga....borsta tänderna och göra sig nattklar, då ställer man in sig på att det är slutätet för dagen/kvällen hihi :-P


Natti natti !





Av himlakropp - 14 februari 2008 10:05



Oj, jaha ja, vips så var det gjort, har ju funderat på det i några veckor men trodde att det skulle vara svårt men nu då jag tog mig an saken så visade det sig ju att det inte alls var så svårt, tom jag, en totalt okunnig människa vad det gäller datorer kunde ju fixa detta hihi :-P

Så, vad gör jag här då?

Jo, saken är den att jag gick med i vv den 9 januari och mitt mål är att gå ner 15 kilo till slutet på juni.

Jag vet att det är många där ute som sitter i samma sits som mig och jag tror att vi kan stötta och hjälpa varandra en hel del :-)


Så...hur går man vidare nu då ?!?

Öhh...kanske ska jag skriva att jag har sedan den 9 januari gått ner ca 4,5 kilo.

Var vägning igår men jag är hemma sjuk så jag kunde inte pallra mig iväg *buuuh*

Dessutom  måste jag säga att jag slarvat lite med intaget under de dagarna jag har vart sjuk, inte velat äta mat men suget har funnits och vad är väl godare än glass då man är förkyld ?

Nya tag då jag är på benen igen, förhoppningsvis snart, annars går jag upp allt igen, ve och fasa, det får inte hända ;-P

Nu ska jag testa att lägga in det här och se vad som händer, hoppas inte det misslyckas och jag måste skriva om ALLT :S


 -----------------------------------------------------------------------------------------------


Då satt man här igen då, gud vad det är tråkigt att vara sjuk *räcker ut tungan*

Väntar på att "mio" ska dyka upp med min nya soffa, de ska komma nån gång mellan 13-15 :-P

Kommer att bli ganska trångt för jag har fortfarande min gammla soffa kvar, den blir jag av med under nästa vecka hoppas jag :-)

Ååå, vad fint det ska bli och om jag lyckas sätta ihop den så ska det mysas i den ikväll hihi


------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu har min soffa kommit men än är den inte uppackad, det blir kvällens projekt :-P


Gullefjunsungen min kom förbi mig i em med alla hjärtans dag present, hur gullig kan man vara ? Å jag som inte vart iväg och köpt något till honom eftersom jag är sjuk men jag sa att jag skulle allt ha något till honom på måndag då han ska komma och vara hos mig den veckan :-)


Jädra förkylning, jag vill bli av med den nuuuuu :-(

Jag fyller år på lördag och då är det fest hos EL och vi ska gå ut så jag vill verkligen vara piggelin då.

Man tröttnar på att bara vara hemma fast jag har ju en vove så jag är iofs ute små korta promenader...på gott och ont.

Alice som min vove heter är ett energi knippe och behöver vara ute flera timmar per dag egentligen så henne blir det ju lite synd om då matte blir sjuk, som tur är brukar EL komma och ta den där långpromenaden.

Igår blev det så men idag har hon bara fått små kortisar, hoppas på att det känns bättre imorgon, nu är ju glassen slut oxå *skäms*


Nä nu ska jag ta och kasta mig över projektet som står i vardagsrumet och väntar på mig, undrar hur mycket jag orkar med det, nåja, annars tar jag tag i det imorgon det som återstår :-)


Trevlig kväll !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards