Alla inlägg under augusti 2009

Av himlakropp - 5 augusti 2009 10:31

Som ni såg gick vågen neråt, känns bra :-) Vet inte vad målet ska vara, funderar på att börja med 5 kg, vad tror ni ?

Nu ska jag i alla fall cykla iväg till jobbet och sen ikväll ska jag mest troligt ut och pubba med annso och EL :-P

Ha en toppen dag :-)

Av himlakropp - 5 augusti 2009 09:43

77,8 kg


3/8  78,4 kg

4/8  78,2 kg  -0,2 kg

5/8  77,8 kg  -0,4 kg  ( tot -0,6 kg)

Av himlakropp - 4 augusti 2009 21:14

Efter jobbet idag har jag varit en riktig husmor. Här har dammsugats, tvättats och lagat mat. Har inte haft tid att tänka på godis så att vara husmor verkar vara ett bra sätt ;-)

Av himlakropp - 4 augusti 2009 09:51

3/8  78,4 kg

4/8  78,2 kg  -0,2 kg

Av himlakropp - 4 augusti 2009 09:44

Haft världens drygaste morgon. Började med ett samtal med mitt försäkringsbolag som fick mig låg. Sen då jag var ute på Bölis och cyklade med Alice träffade jag på människor som jag sa fula saker åt fast inte högt såklart, blir så irrietard på vissa som lägger sig i saker. Men värst är det nog då de har rätt och jag har svårt att ta en tillrätta visning och beter mig som en trotsig snorunge haha.

Nåja, hoppas att resten av dagen blir annorlunda, annars kommer jag bli helt odräglig att ha att göra med ;-)

Då jag ska ha mens blir jag jävligt lätt irriterad och det är ändå skönt att veta att det är av den anledningen, hehe, jag är ju inte så aggressiv i vanliga fall som tur är :-)


Vågen spottade jag åt imorse, ville helst se -3 kilo men det hade vart orimligt, 3 kilo på ett dygn, ja då måste man nog legat i en rejäl magsjuka för att få det minuset :-P

Mitt minus blev 0,2 kg, åt rätt håll i alla fall :-)

Av himlakropp - 3 augusti 2009 17:26

78,4 kg

Av himlakropp - 3 augusti 2009 17:16

Så där jah, nu har jag tänkt köra igång igen. Jag är inte super mega taggad men jag måste verkligen göra något nu, vågen visade 78,4 kg i morse och det är inte alls okej. Nu är det dax att göra nåt åt det.

Som omväxling kommer jag att skriva dagens vikt varje dag istället för att ha en vägdag i veckan. Jag har ju svårt att låta bli att väga mig så ofta så istället för att klanka ner på mig själv och tycka att det är fel ska jag bejaka det, i alla fall under några veckor. Jag VET att vikten kan pendla ganska mycket från dag till dag men nu är det så här jag vill göra så jag klarar mig fint utan predikan om det ;-)


Kommer inte att räkna points eller gå någon specialar diet, nej, jag kommer att äta all typ av mat men kommer att utesluta godis, kakor, glass och chips.

Lär bli lite svårt nu då jag har tillåtit mig själv att äta ALLT lite för ofta, därav resultatet på vågen men nu jävlar i min låda ska jag fixa detta. Har dock varit ganska skönt med en liten paus under sommaren ;-)



Skapa flashcards