Alla inlägg den 16 maj 2009

Av himlakropp - 16 maj 2009 19:40

Usch! Jag har verkligen inte ätit som jag ska idag, har vältrat mig i kärleks mums och morotskaka, mår fan illa :-S

Tur det är en ny dag i morgon, då blir det inge skit.


Jag har testat Avera`s brun utan sol, blir spännande att se om jag ser ut som en morot om några timmar. Spänningen är ooooliiiiidlig ;-)

Nu ska jag slänga mig i soffan och se på "Robinson" med Kevve. Emil dyker upp här lite senare ikväll.

Trevlig kväll där ute!

Av himlakropp - 16 maj 2009 14:02

Nu ska jag nog ta mig en promenad i solen med byrackan. Inte det minsta sugen på att ta en långpromenad, vill bara ta det lugnt för jag är så trött men ut måste jag ju ändå....

Av himlakropp - 16 maj 2009 13:56

Här kommer receptet på köttbullarna jag lagade igår. Super smarriga var dem och jag hittade receptet på nätet hos någon matblogg. Minns som vanligt inte vilken av de alla.


1 kg köttfärs

1 kruka persilja el 4 msk torkad

3 vitlöksklyftor

1 dl vatten

1 dl tomatkross (Mutti´s)

2 msk sambal oelek

2 tsk paprikapulver

2 msk potatismjöl

Salt & peppar


Finhacka persilja och vitlök, blanda ner i färsen. Tillsätt övriga ingredienser och blanda väl.

Ställ in en "tom" plåt med smör i ugn 200 grader. Låt smälta.

Ta ut och lägg på färdigrullade köttbullar.

Stek i ugnen allt från 15-30 minuter beroende på storleken på köttbullarna.

Ta ut efter halva tiden och skaka runt dem lite.

Av himlakropp - 16 maj 2009 13:41

I morse ringde larmet klockan 7.20 Upp och hoppa och fixa havregrynsgröt till Kevve så att han hade en bra frulle magen. Han hade fotbolls match som vi åkte ivväg på. Spännande var det och killarna i laget var super duktiga men förlorade ändå. Blir att kämpa extra till nästa match :-)

Då matchen var klar åkte vi hem och väckte Emil som låg och sov. Värmde mat till Kevve och gjorde frukost till Emil och mig. Så mysigt med lördags frukost, lite lyxigare och jag brukar unna mig en extra god frukost på helgen (unnar mig nog alltför mycket gott under helgerna, är nog lite därför det går lite segt med vikt minskningen emellanåt). 

Just nu känner jag mig lite uppblåst, om det är för att jag gottat för mycket  eller att jag ska ha mens vet i fan. Har inte vägt mig idag, ska försöka låta bli fram tills på måndag.

Ovido - Quiz & Flashcards