Alla inlägg den 11 maj 2009

Av himlakropp - 11 maj 2009 21:49

Åt lite fel ikväll, så tydligt att det hängde ihop med att jag var irriterad. Ett mönster som jag har vill säga. Nu var det väl ingen större katastrof, det var ju inte så att jag åt kakor och glass. Jag åt några smaksatta riskakor OCH två mjukmackor med messmör. Bara det inte blir så varje dag för då är det ett stort problem.

Nä, nu ska jag ta och krypa i säng, har en hostig son som säkert kommer vakna i natt och behöva hostmedicin.

Natti Natt !

Av himlakropp - 11 maj 2009 20:23

Jag är så jäääävla irriterad just nu, gggrrrr.

En hysterisk unge och ett x som tycker att ALLT är mitt ansvar, jag ska dadda han och hålla koll på vilka mail han får och inte får från fotboll/hockey/skola. Usch, jag är inte så kul just nu. Mitt i allt detta får jag skuldkänslor :-S

Jaja, bäst att kolla till Kevve så han får kvällsfika.

Dax

Av himlakropp - 11 maj 2009 18:31

Nu bär det iväg till träning och mataffär. Sugen på frukt så jag ska nog köpa hem en massa :-P

Av himlakropp - 11 maj 2009 17:37

Den här underbart goda blåbärspajen gjorde jag i helgen, kanske var det lite för mycket av den som gjorde att jag fick ett plus idag ;-)

Mitt tips är alltså, ÄT DEN MED MÅTTA....om du kan hihi :-P

Jag hittade receptet hos någon matblogg men minns inte vilken.


BLÅBÄRSPAJ  MED  MANDEL  OCH  VIT  CHOKLAD


1 dl socker

1 dl havregryn

1 dl mandel

100 g vit choklad

100 g smör

ca 350 g blåbär


1msk potatismjöl

1 msk socker


Häll blåbär i en pajform. Blanda 1 msk socker och potatismjöl i en skål, strö över bären.

Hacka mandel och choklad, blanda alla ingredienser till pajdegen.

Smula det över bären.

Tillaga i ugnen 225 grader ca 20 minuter.

Servera med vaniljglass.

Av himlakropp - 11 maj 2009 17:30

Mina nya slitna jeans leggings kom idag i brevlådan. Snabbt som ögat slet jag upp påsen och skulle dra på mig dem. Med mycket slit och töjande fick jag på mig dem, kunde knäppa oxå men alltså, dom är ju för små, buuuuu :-( Om ytterligare 5 kilo elimineras från min kropp kommer de att sitta som ett smäck, haha ;-) Eftersom att målet är att gå ner ytterligare ca 5 kilo från idag till midsommar så kan jag lova att DÅ jag kommer i dem, DÅ ska jag fira midsommaren med dessa jäääävulskt snygga byxor, satan i gatan vad het jag kommer va ;-P hihi

Av himlakropp - 11 maj 2009 17:24

Nu är middag och disk överstökat, fotbolls träning för Kevve och handling för mig återstår, sen är den här dagen över.

Kevve har en kompis här och det blev potatisbullar till middag. Enkelt att laga och de flesta ungar tycker att det är gott. För min del som vill gå ner i vikt är det inte den bästa maten men är det inte just tidsbrist och stress som gör att vi ibalnd gör dåliga val ? Jag åt i alla fall 3 stycken och till det broccoli. Konstigt nog tycker jag att det var bra mycket godare förut, vet inte varför. Då kunde jag nästan längta efter det men idag var det ganska smaklöst :-S


Av himlakropp - 11 maj 2009 15:06

Jipppi, mitt i all viktbesvikelse har jag äntligen hittat en praktikplats, börjar på måndag och det känns jätte kul :-D

Av himlakropp - 11 maj 2009 09:57

(16/3) Start på 81,9 kg 

V.1 (23/3) -1,5 kg = 80,4 kg

V.2 (30/3) -1,1 kg = 79,3 kg

V.3 (6/4)   -0,1 kg = 79,2 kg

V.4 (13/4) -1,4 kg = 77,8 kg

V.5 (20/4) -0,1 kg = 77,7 kg

V.6 (27/4) -0,2 kg = 77,5 kg

V.7 (4/5) -1,1 kg = 76,4 kg

V.8 (11/5) +0,2 kg = 76,6 kg

Ovido - Quiz & Flashcards