Alla inlägg den 2 maj 2009

Av himlakropp - 2 maj 2009 18:08

Alice blev just överfallen :-S

Hon satt kopplad på altanen då jag genom köksfönstret ser en liten pojke komma släpandes efter en stor rotwailer (stavning?) i full galopp in på altanen och överfaller Alice. Jag rusar ut och samtidigt kommer ansvarig springades, Alice skriker som en stucken gris. Killen slet undan hunden och jag kunde ta Alice och gå in, hon fortsatte skrika och skakade som ett asplöv. Då hon lugnat ner sig kunde jag kolla hur det stod till med henne och jag kan inte hitta något sår. Eftersom att hon har vit päls borde det ju synas rätt snabbt om hon blöder.

Sen kommer killen och ringer på och säger att OM det hänt nåt så ska han stå för allt, han var lika skärrad som mig och stod och darrade lite.

Nu har det gått en stund och jag tror att det gått bra med henne men jag undrar ändå hur man kan vara så "korkad" att man låter en liten kille i 8 års åldern få hålla en så pass stor hund i kopplet ?!?


Av himlakropp - 2 maj 2009 10:02

Sov till åtta imorse, la mig redan vid halv tolv så jag har sovit det jag behöver.

Idag ska jag och Kevve eventuellt åka och hälsa på Ann & Patrik, var ett tag sedan vi var dit och vi har pratat om att ses i helgen så jag hoppas det passar bra för henne idag för imorgon ska jag vara hemma och tvätta.

Ikväll kommer Emil hit och då blir det att se "Robinson" och ha lite myskväll. Finns glasstårta kvar sedan Valborg så den lär ätas upp ikväll :-)

Nu har jag nog inget mer för stunden att säga så jag önskar er en trevlig lördag :-) 

Skapa flashcards