Alla inlägg den 8 april 2009

Av himlakropp - 8 april 2009 22:41

Nu tog jag precis ut mitt tredje bakverk ur ugnen, banankaka. Det doftar fantastiskt :-P

Nu återstår en dusch och senare kommer Emil hit, jiiipppiii :-D

Han borde väl vara här runt ett inatt, slutar jobbet vid elva.

Ska bli så mysigt, tänk, vi har hela påsken att vara med varandra :-P

Glad påsk på er säger jag nu ifall jag inte kommer att blogga mer under helgen som kommer :-)

Av himlakropp - 8 april 2009 19:26

Här bakas det för fullt, bullarna är klara och just nu står en sockerkaka i ugnen. Ett recept som jag tidigare inte provat så det ska bli spännande att se resultatet. Den innehåller ananas och valnötter så inget för nötallergiker.

Doftar underbart här hemma nuoch det är väl det jag får nöja mig med, att bara dofta pådet goda, hihi :-P


Av himlakropp - 8 april 2009 13:56

Det blev en härlig promenad på 90 minuter för mig. Kändes lite drygt men väl hemma igen kände jag mig stolt och det var verkligen skönt :-)

Nu ska jag bege mig till djuraffären och köpa hundfoder, vore ju inte så kul om Alice mat tog slut under helgen då det är så många röda dagar.

Av himlakropp - 8 april 2009 10:29

Då vågen vägrar gå neråt och snarare går lite uppåt har jag tagit beslutet att inte äta godis alls i helgen, ska fortsätta med att köra godisfritt fram till Valborg nu. Känns bra med att jag tagit det beslutet nu :-)

Kanske har jag ätit för mycket bröd och det har gjort att jag inte går ner, eller kanske jag samlat vätska av någon anledning ?!? 

Om jag ska vara ärlig så har jag väl inte motionerat så mycket, kan ju vara det. Visst är jag ute och promenerar eftersom att jag har hund men jag har inte vart på någon superpromenad ala 90 minuter, inte ens 60 minuter heller, hmmm. 

Det borde jag ta och göra nu, japp, jag ska fan i mig ta en långis NU :-P

Ovido - Quiz & Flashcards