Alla inlägg den 16 mars 2009

Av himlakropp - 16 mars 2009 18:48

Det blev buffe för mamma och mig, jag valde kikärtsgryta och potatis plus diverse sallader :-)

Till middag blev det vv-mat, en sån där färdig låda eftersom att jag inte orkade fixa nåt ordentligt på egen hand.

Pointsmässigt har jag ingen aning hur jag ligger till, så svårt då man äter ute men jag är i alla fall säker påatt jag inte överstigit mina 23 points.

Nu ska jag ta mig en promenad med Alice och senare ikväll  blir det tv för min del :-)

Av himlakropp - 16 mars 2009 09:41

Jaha, då har dagen med stort D kommit, nu gäller det :-P

Helgen gick i svullandets tecken vilket oxå gav resultat på vågen imorse men då har jag bara mer att ta av hihi.

Vågen visade i alla fall 81,9 kilo, målet är -10 till midsommar, dvs 71,9 ska jag väga då, som mest ;-)

Jag är 176 cm lång vilket gör att jag inte har någon gigantisk övervikt men mitt bmi är strax över vad som räknas normalt och jag har inte direkt någon muskelmassa så jag är då med andra ord överviktig.


Dagen börjar dessutom med en utmaning som kan vara lite svår, gäller att jag tänker mig för. Mamma hörde nämligen av sig och undrade om vi ska ses på stan vid 11 idag. Självklart har jag sagt ja och då kommer det såklart bli en lunch tillsammans. Jag ska försöka styra det till att vi går dit det finns buffe så jag kan välja vad som passar mig idag. Inga feta såser för min del ;-)

Ska i alla fall bli hur kul som helst att träffa mamma och göra stan, det var super länge sedan vi gjorde det :-)

Skapa flashcards