Alla inlägg under januari 2009

Av himlakropp - 16 januari 2009 19:38

Så var det fredagkväll då, ska bli mys i soffan framför tv:n, ska ju se lets dance såklart :-P

Efter nio ska jag hämta EL på flygplatsen och köra henne hem till sig, sen ska jag fortsätta ligga i soffan. 2 filmer är hyrda oxå så det blir en riktigt skön kväll hihi

Ha det så bra där ute:-)

Av himlakropp - 16 januari 2009 18:47

Frukost: Mjölk, flingor, ½ banan & blåbär

Mellis:

Lunch: Vv-låda lax & potatis. 1 kiwi

Mellis: Latte & 1 äpple

Middag: Hemmagjord pizza. 1 kiwi

Kvällis: Solrosfrön & lite sorbet


Motion:

* 30 min promenad 

Av himlakropp - 15 januari 2009 17:45

Ja tydligen är det någon som kommit på att man kan blogga om småbloggar och hittat in till just mig ?!? VA????? Min lilla sketna blogg, hur gick det till ?

Personen ifråga tycker det är märkligt att jag skrivit tre inlägg efter varandra om vad jag äter. Hehe, ja det kan ju tyckas lite lustigt men ibland hinner man ju inte skriva om "viktigare" saker. Sen tycker hon det är konstigt att man vid morgontid kan veta vad man "åt" till lunch...fast det tycker inte jag e så konstigt, ofta tar man ju med en matlåda och då vet man ju redan på morgonen vad man ska äta till lunch, eller hur ?


Nä, nu ska min värkande kropp strax ut till tvättstugan, hej svejs !


Av himlakropp - 15 januari 2009 10:00

Igår vägde jag mig ju men glömde totalt bort att skriva ner det här i bloggen. Hur kan man glömma en sån viktig sak ?!? hehe

Nåja, jag vägde i alla fall 1,2 kg mindre än förra onsdagen så jag är väldigt nöjd :-D


Nu äter jag frukost och sen ska jag iväg och jobba. Ikväll är det tvättning, blä men det är alltid skönt att somna i en renbäddad säng :-)

Av himlakropp - 15 januari 2009 09:59

Frukost: Mjölk, flingor & blåbär

Mellis:

Lunch: Canelloni & 1 kiwi

Mellis: Kaffelatte

Middag: Paj

Kvällis:


Motion:

* 30 min promenad till & från jobbet

* några kortare promenader i kylan

Av himlakropp - 14 januari 2009 16:29

Jag var ÄNTLIGEN iväg och tränade, shit vad skoj det var och så härlig känsla efteråt, jag hade nästan glömt hur härligt det är.

Var på en timmes pump, mina muskler existerar typ inte så det var jävligt jobbigt men gick ändå bättre än förväntat. Nu känner jag mig mör och väntar på att träningsvärken ska komma, dag 2 brukar vara värst :-P


Nu blir det en liten sväng i skogen med Alice och sen en skön kväll hemma i soffan :-)

Av himlakropp - 14 januari 2009 16:27

Frukost: 1 ägg, 1 macka med skinka & keso. Mjölk, flingor & blåbär. Te

Mellis:

Lunch: Vv-låda (kyckling & pasta) Rivna morötter.

Mellis: Kaffe med mjölk & 1 kiwi

Middag: Falafel, quinoa & bönor

Kvällis: Fruktsallad


Motion:

* 1 timme pump

* kortare promenader

Av himlakropp - 13 januari 2009 21:11

Frukost: Mjölk, flingor & blåbär

Mellis:

Lunch: Spenatsoppa, 3 knäcke med messmör & 1 kiwi

Mellis: 1 äpple

Middag: Grönsaksbiffar, bönor, rivna morötter, liten bit paj

Kvällis: 1 passionsfrukt

Ovido - Quiz & Flashcards